Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/justcall/ftp/_classes/AppRouter.class.php5 on line 151
FAQ - Najczęściej zadawane pytania - JustCall.pl
zaloguj się




zapomniałeś hasła?

[ AKTYWACJA BRAMKI ]

FAQ - Najczęściej zadawane pytania


OGÓLNIE

Jak wybierać numer w sieci JustCall?
Czy istnieje możliwość otrzymania publicznego numeru telefonu?
Czy istnieje możliwość otrzymania publicznego numeru faxu?
Czy numery telefoniczne udostępniane przez JustCall różnią się od numerów tradycyjnych?
Czy mogę używać kilku aparatów telefonicznych?
Czy konto PrePaid ma ważność?
Czy istnieje możliwość połączenia z telefonami alarmowymi?
Czy mogę wykonywać połączenia telefoniczne z wszystkim numerami telefonów?
Czy mogę aktywować więcej numerów telefonicznych?
W jaki sposób, nie mając urządzenia faxu otrzymuję faxy w usłudze Fax2email?
Czy mogę korzystać z JustCall będąc poza domem, na wakacjach, czy też za granicą?
Jak zalogować się do panelu klienta JustCall?
Czy jakość połączeń w usłudze JustCall różni się od tradycyjnych połączeń telefonicznych?
Czy mogę wysyłać faksy za pomocą tradycyjnego urządzenia Fax przez sieć JustCall?


ROZLICZENIA

Jak doładowuje się konto w JustCall?
Jak mogę sprawdzić aktualny stan mojego konta billingowego?
Jakie są nominały doładowań na rozmowy?
Jak naliczane są opłaty za połączenia?
Jaka jest opłata za połączenia między użytkownikami JustCall?
Jakie są koszty połączeń z i do JustCall jeśli przebywam poza miejscem zamieszkania np. za granicą, czy też w innej strefie numeracyjnej?


TECHNIKA

Jakie powinienem posiadać łącze, aby móc korzystać z telefonii cyfrowej?
Jakie urządzenie muszę zakupić, aby korzystać z usług JustCall?
Dlaczego mój rozmówca czasami słyszy echo?
Posiadam firewall'a. Czy mogę korzystać z sieci JustCall?
Czy muszę posiadać stały adres IP, aby móc korzystać usług JustCall?
Czy z sieci JustCall można korzystać używając modemu, GPRS lub EDGE?
Co to są kodeki?
Jakich kodeków używa telefonia JustCall?
Jak rozpoznać kable RJ-11 i RJ-45 i do czego służą?
Co to są porty FXS oraz FXO?
Czy do urządzeń telefonii cyfrowej można podłączyć np. komputer?
Czy posiadając łącze internetowe w technologii ADSL (np. Neostrada, Net24 itp.) muszę mieć osobno modem i bramkę telefonii cyfrowej?




OGÓLNIE

Jak wybierać numer w sieci JustCall?

Aby nawiązać połączenie wybieramy:
  1. poł. lokalne: 0 + nr kierunkowy + nr abonenta (np. 022 111 22 33),
  2. poł. międzystrefowe: 0 + nr kierunkowy + nr abonenta (np. 0 22 111 22 33),
  3. poł. do sieci komórkowych: 0 + nr abonenta (np. 0 500 111 222),
  4. poł. międzynarodowe: 00 + nr kierunkowy kraju + nr abonenta (np. 00 48 11 1111111).
Aby przyspieszyć realizację wybierania numeru, należy po jego wybraniu nacisnąć przycisk #.


Czy istnieje możliwość otrzymania publicznego numeru telefonu ?

Tak, każdy osoba korzystająca z usług JustCall standardowo otrzymuje numer telefonu w ramach 41 dostępnych stref numeracyjnych.


Czy istnieje możliwość otrzymania publicznego numeru faxu?

Tak, każdy osoba korzystająca z usług JustCall standardowo otrzymuje numer faxu w ramach 41 dostępnych stref numeracyjnych.


Czy numery telefoniczne udostępniane przez JustCall różnią się od numerów tradycyjnych?

Nie, są to takie same numery, przyznawane zgodnie z planem numeracji krajowej. Każdy może się na nie dodzwonić po prostu wykręcając Twój numer.


Czy mogę używać kilku aparatów telefonicznych?

Tak, sygnał telefoniczny otrzymywany na bramce, może być dzielony na klika urządzeń, co więcej większość bramek posiada dwa wyjścia, co pozwoli Ci w ramach potrzeb na założenie kolejnego numeru telefonicznego w ramach posiadanego konta w JustCall.


Czy konto PrePaid ma ważność?

Tak, konto typu PrePaid posiada okres ważności oraz 14 dniowy okres karencji. Każdorazowo jesteś w stanie przedłużyć okres ważności konta, wykupując abonament na kolejny okres. Cenny doładowań konta znajdziesz w naszym cenniku.


Czy istnieje możliwość połączenia z telefonami alarmowymi?

Tak, obsługujemy numer alarmowy 112. Przy połączeniach alarmowych, bardzo ważne jest, abyś zamawiając usługę dokładnie określił planowane miejsce zainstalowania telefonu. Tylko poprawna informacja w systemie, pozwoli przekierować Twoje połączenie alarmowe do odpowiedniego centrum ratunkowego.


Czy mogę wykonywać połączenia telefoniczne z wszystkim numerami telefonów?

Tak, obsługujemy połączenia typu 0 800, 0 700, i połączenia z numerem alarmowym 112. Połączenia z numerami o podwyższonej opłacie (np. 0700, 0300, 0400) są domyślnie zablokowane. Można je samodzielnie odblokować w panelu klienta.


Czy mogę aktywować więcej numerów telefonicznych?

Tak, do każdego konta można przypisać dowolną ilość numerów telefonicznych.


W jaki sposób, nie mając urządzenia faxu otrzymuję faxy w usłudze Fax2email?

W usłudze Fax2email faksy wysyłane na Twój numer faksowy, przychodzą do Ciebie w formie załącznika pdf na podany przez Ciebie adres e-mail przypisany do usługi Fax2email.


Czy mogę korzystać z JustCall będąc poza domem, na wakacjach, czy też za granicą?

Tak, oczywiście. Niezależnie od Twojego miejsca pobytu możesz korzystać z naszych usług. Jedynymi warunkiem, jaki musi zostać spełnić jest posiadanie dostępu do sieci Internet oraz zabranie ze sobą swojego terminala (bramka, telefon IP lub komputer z softphonem). Będąc za granicą dzwonisz tak samo jakbyś był w kraju. Ponadto, jeżeli jesteś poza miejscem zamieszkania możesz także odbierać telefony (dzwoniący wykręca Twój polski numer telefonu). Płatności za takie połączenia naliczane są w takiej samej wysokości jakbyś realizował je w pierwotnym miejscu zainstalowania telefonu.


Jak zalogować się do panelu klienta JustCall?

W trakcie rejestracji będziesz musiał podać login i hasło, jakie chcesz posiadać do panelu klienta. Dzięki nim będziesz mógł zalogować się do panelu klienta jako administrator (ze strony głównej www.justcall.pl). W panelu klienta możesz zmienić funkcjonalność swojego telefonu, zamówić dodatkowe usługi, sprawdzać billing, stany kont oraz doładowywać konto, czy przedłużyć jego ważność.
Możesz zalogować się także jako użytkownik (loginem wtedy jest numer telefonu), ale będziesz miał mniej możliwości, niż logując się jako administrator.

W przypadku posiadania wielu kont biliingowych, każdy z użytkowników może zalogować się jako użytkownik i sprawdzić wyłącznie swój billing. Nie będzie widział billingów innych użytkowników. Podgląd bllingów wszystkich użytkowników możliwy jest wyłącznie dla osoby logującej się jako administrator.


Czy jakość połączeń w usłudze JustCall różni się od tradycyjnych połączeń telefonicznych?

Jakość połączeń telefonicznych z wykorzystaniem internetu i technologii cyfrowej uzależniona jest od posiadania dobrego, stabilnego łącza internetowego. Jeśli posiadasz łącze stałe o gwarantowanej przepustowości 30-40 kbps w obie strony (jak np. Neostrada, Net24, Aster, InternetDSL itp.) i w trakcie rozmowy nie obciążasz swojego łącza innymi usługami, to jakość połączenia nie będzie odbiegać od jakości zwykłego połączenia telefonicznego, a w przypadku szybkiego łącza może przewyższać jakość połączeń realizowanych za pośrednictwem tradycyjnej linii telefonicznej.


Czy mogę wysyłać faksy za pomocą tradycyjnego urządzenia Fax przez sieć JustCall?

Tak, posiadając bramkę np. Linksys, możesz podłączyć urządzenie faksowe i wysyłać faksy. Aby usługa działała poprawnie musisz mieć łącze o przepustowości min. ok 100 kbps, gdyż faksy wysyłane są przy użyciu kodeka G.711a oraz pewność, że w nie są tracone żadne pakiety w sieci.

W praktyce niestety nie udaje się zagwarantować spełnienia tych warunków z uwagi na jakość sieci internet w Polsce.



ROZLICZENIA

Jak doładowuje się konto w JustCall?

W celu wykonywania połączeń na numery telefoniczne na całym świecie, musisz mieć aktywne konto w JustCall. Twoje konto jest aktywne, jeżeli spełnione są oba warunki: data ważności konta nie wygasła, na koncie znajduje się wystarczająca ilość środków, aby wykonać połączenie.

Konto możesz szybko i bezpiecznie doładować z poziomu panelu klienta, płatności są realizowane on-line przez system Przelewy24.pl. Aby doładować konto wykonaj następujące kroki:

  1. Zaloguj się do panelu klienta JustCall,
  2. wybierz z menu przycisk Rozliczenia,
  3. Wybierz konto billingowe, które chcesz zasilić,
  4. Określ wielkość doładowania (rozmowy, abonament, mix) i dokonaj płatności przez Przelewy24.pl korzystając z przelewu elektronicznego lub z karty płatniczej.
Twoje konto zostanie zasilone automatycznie. Faktura zostanie wystawiona automatycznie, możesz ją pobrać z panelu klienta.

Jeśli nie możesz skorzystać z systemu Przelewy24.pl, doładować konto można dokonując przelewu środków na rachunek bankowy podany na fakturze proforma wystawionej do danego doładowania. W tytule przelewu należy podać numer tej faktury proforma.

Konto zostanie zasilone z chwilą dodania płatności do naszego systemu, o czym zostaniesz poinformowany emailem. Czas realizacje doładowania w ten sposób jest znacznie dłuższy niż przez system przelewy24.pl.


Jak mogę sprawdzić aktualny stan mojego konta billingowego?

Masz dwie możliwości:

  1. możesz zadzownić na specjalny numer 567 w sieci JustCall i odsłuchać aktualnego stanu konta,
  2. możesz zalogować się panelu klienta i kliknąć na Rozliczenia

Jakie są nominały doładowań na rozmowy?

Nominały doładowań znajdziesz w naszym cenniku. Doładowania zostały podzielone na trzy typy doładowań:
  1. abonament - przedłużające ważność konta,
  2. rozmowy - zasilające konto kwotą na rozmowy,
  3. mix - przedłużające ważność konta i zasilające konto kwotą na rozmowy,

Jak naliczane są opłaty za połączenia?

Opłaty naliczane są za każdą rozpoczętą sekundę połączenia. Stawki podane w cenniku nie są zależne od pory dnia czy tygodnia (obowiązują całą dobę). Za początek połączenia przyjmuje się moment, kiedy wywoływany użytkownik "podniesie słuchawkę". Połączenie uznaje się za zakończone wówczas, gdy "odłożysz słuchawkę".


Jaka jest opłata za połączenia między użytkownikami JustCall?

Wszystkie połączenia w ramach sieci JustCall są bezpłatne.


Jakie są koszty połączeń z i do JustCall jeśli przebywam poza miejscem zamieszkania np. za granicą, czy też w innej strefie numeracyjnej?

Nie ma znaczenia czy jesteś w Polsce czy za granicą. Opłaty są identyczne bez względu na to gdzie jesteś, tak jakbyś przebywał w pierwotnym miejscu zainstalowania telefonu.



TECHNIKA

Jakie powinienem posiadać łącze, aby móc korzystać z telefonii cyfrowej?

Twoje łącze powinno mieć co najmniej prędkość 128 kb/s. Połączenie w telefonii cyfrowej potrzebuje ok. 30-40 kbps pasma w obie strony (wysyłka i odbiór). W trakcie rozmowy wysyłanych jest ok. 100 pakietów na sekundę. Opóźnienie docierania pakietów do naszego serwera nie powinno przekraczać 100-150 ms.


Jakie urządzenie muszę zakupić, aby korzystać z usług JustCall?

Zalecamy zakup urządzenia, które pozwoli na korzystanie z naszych usług niezależnie od włączonego komputera i pozwoli na osiągnięcie wysokiej jakości rozmów - tzw. bramka. Do bramki możesz podłączyć zwykły aparat telefoniczny. Urządzenie takie możesz kupić w sklepie JustCall, jeśli wcześniej założysz u nas konto, otrzymasz w pełni skonfigurowane urządzenie gotowe do pracy, zaraz po włączeniu.

Polecamy również nowoczesne telefony IP, są one specjalnie przygotowanych do korzystania z telefonii cyfrowej.

Jeśli nie chcesz kupować urządzenia, możesz korzystać z naszych usług używając specjalnego oprogramowania np. program X-lite. Wadą tego rozwiązania jest fakt, że aby wykonać lub odebrać połączenie, musisz posiadać włączony komputer.

Zalecamy zakup urządzenia, które pozwoli na korzystanie z naszych usług niezależnie od włączonego komputera i pozwoli na osiągnięcie wysokiej jakości rozmów.


Dlaczego mój rozmówca czasami słyszy echo?

Echo jest spowodowane dźwiękiem z głośników/słuchawek który dociera do mikrofonu. By je usunąć użyj słuchawek z mikrofonem, albo ścisz głośniki.

Jeśli korzystasz z naszych usług za pomocą komputera, możesz też regulować siłę głosu i mikrofonu z Windowsowego audio mixera. Niektóre karty mają opcje "Wave balance", w ustawieniach nagrywania Windows ta opcja powinna być ustawiona na "mute". Można też w Panelu Sterowania wywołać ustawienia 'Dzięki i Multimedia' (lub Dźwięki i urządzenia audio w Windows XP). Następnie wybrać zakładkę 'Audio' i wcisnąć przycisk 'Głośność'. Wśród wszystkich pokazanych tam suwaków wszystkie należy ustawić na minimum poza suwakiem 'Mikrofon', przy którym dodatkowo należy wybrać opcję 'Zaznacz' (jako jedyny).


Posiadam firewall'a. Czy mogę korzystać z sieci JustCall?

Tak, wystarczy tylko odpowiednio skonfigurować program, czyli odblokować porty 5060 i 5061 oraz wszystkie porty pomiędzy 1024 a 20001.


Czy muszę posiadać stały adres IP, aby móc korzystać usług JustCall?

Nie. Możesz posiadać zmienny IP, a także "prywatny" adres IP (za NATem).


Czy z sieci JustCall można korzystać używając modemu, GPRS lub EDGE?

Nie, jakość połączeń internetowych uzyskiwana w ten sposób jest zbyt słaba, aby usługa telefonii cyfrowej działa na zadowalającym poziomie.


Co to są kodeki?

Kodek odpowiada za zmianę sygnału głosowego na format odpowiedni do przesyłania go w sieci. W użyciu jest wiele kodeków, każdy ma swoje plusy i minusy. Podstawowa różnica polega na mocy kompresji i zapotrzebowaniu na pasmo. Im kodek dokonuje większej kompresji (potrzebuje mniej pasma) tym bardziej obniża się jakość głosu.


Jakich kodeków używa telefonia JustCall?

W sieci JustCall można stosować:
  • G.711a - wymaga 64k pasma,
  • G.726-40 wymaga 40k pasma,
  • G.726-32 wymaga 32k pasma, - zalecany do używania w sieci JustCall,
  • G.729 wymaga 8k pasma.


Jak rozpoznać kable RJ-11 i RJ-45 i do czego służą?

Kabel RJ-11 jest to standardowy kabel używany do podłączania urządzeń telefonicznych natomiast RJ-45 używany jest do łączenia komputerów w sieć i przyłączania ich do Internetu. RJ-45 jest grubszy niż RJ-11.


Co to są porty FXS oraz FXO?

Są to porty w urządzeniach telefonii cyfrowej konwertujące sygnał analogowy na cyfrowy bądź na odwrót. FXS (z ang. Foreign eXchange Subscriber) służy do komunikacji urządzenia telefonii cyfrowej z analogowym aparatem telefonicznym. FXO (z ang. Foreign eXchange Office) jest portem umożliwiającym pracę urządzenia telefonii cyfrowej z linią abonencką tradycyjnego operatora telefonicznego.


Czy do urządzeń telefonii cyfrowej można podłączyć np. komputer?

Tak, niektóre bramki telefonii cyfrowej mogą pracować jako standardowe elementy sieci, takie jak router pozwalający na rozdzielenie sygnału internetu na kilka komputerów, czy punkt dostępowy rozprowadzający sygnał internetu drogą radiową na niewielkiej powierzchni (WiFi).


Czy posiadając łącze internetowe w technologii ADSL (np. Neostrada, Net24 itp.) muszę mieć osobno modem i bramkę telefonii cyfrowej?

Nie, w naszym sklepie są dostępne urządzenia, które łączą w sobie obydwie te funkcje pozwalając zaoszczędzić miejsce i uprościć strukturę sieci.


Jeśli w podanych powyżej informacjach nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, prześlij je na adres Biura Obsługi Klienta: bok@justcall.pl